September 30, 2013

Cerita BASI Minggu Lepas...

Bismillah... smlm kredit hp tgal 6sen... careee x aku? hp sgt sunyi la klu x top up... mls pn yer... xpe la.. mlm nti blik umh on wifi... bleh wassap smp lebam... sony ericsson xperia mini aku ni lemah signal wifi.. tp xpe.. byk jase utk aku... huahuahua...

Mulai dr hari ni aku nk buat hari ISNIN seceria yg mungkin... ramai saing2 kacip2 x suke ari senin kan... sbb dh bersenang lenang ari sabtu ahad... senin dh start keje... sape2 pn mmg x brp nk gemor hr senin... aku dpt ilmu baru yg hari ISNIN adalah hr kelahiran Nabi SAW kite.. Allahuakbar... hr senin lepas aku duty jage kaunter dp bilik big bos... dh lame aku x jage kaunter sbb malas.. tu namenye tidak amanah dlm menjalankan tugas yer saing2 kacip2 adik2... jadinye aku muhasabah dan istiqamah mulai dr bln nie aku dh mulakan duty itu dgn seikhlas hati... almaklum mmg dulu kala aku sgt la mencik jage kaunter tp dh name pn penjawat awam... kang klu kate penjawat awam pemalas n culas dlm menjalankan tugas, nanah plak telinge aku dgr kate2 sinis tue... oleh it aku amik pendekatan utk jalankan tugas itu dgn ikhlas dan niat membantu organisasi dalam mencapai objektifnye... careee x beb?? hihi.... istiqamah utk diri sendiri dan juga yg aktif membace jurnal semak samun aku... huahuahua.. tq yer readers...

SELASA - cik Bambam demam... sore serak2.... make dgn itu aku bw la cik Bambam g kenek berhampiran... sbnrnye die dh demam on n off lebih 3 hari... klu g kenek akn diwajibkan utk amik darah.... gile tahap kuat kudrat bambam ni melalak nk amik darah... misi yg amik darah memula tuh dh la salah cuck lg la bengkek hati bambam... cucuk 2-3x tp x dpt darah... sekali misi yg otai buat dpt la... boh lam tabung uji bw g lab... result darah dpt dlm 1/2 - 1 jam... tgk dgn keramaian pesakit hr berkenaan... lps amik darah terus la bambam nenen... rupenye x cukup tido.... lps d nenen sepenuhnye, bambam pn tido dgn nyenyak... tgu la no bambam naik kt bilik doktor... klu nombor dh naik sure la result drh dh dpt... terus masuk bilik 6 doktor dh tingtong no 1064... masuk tgh result darah,HB 8.4... nebes la coz same cam Dya.. tp mgkin sbb demam kot... lain2 result x de tunjuk denggi ke dll lain2 penyakit.... selamat! dpt la ubt demam dan antibiotik... semangatkan! ari sabtu abis dos antibiotik... demam dh baik dh hr rabu... caiyokkk la bambam...

RABU - demam dh baik... tp dugaan la ckit kan dgn anak demam...

p/s : dh time utk siap2 nk balik... hahaha... sebenarnye dh lupe cerite ape... name pn cite basi... mudah lupe la aku nie.... kahkah... esok la aku cont... daaa