August 07, 2012

Begini la nasib...

Bismillah.. hari ke-18 Ramadhan al-Mubarak tahun 2012.... Cube teke ape yg bersarang dlm jiwe i?? Takde maknenye i nk kabo kt cni.. Biar la pecah terburai kt dlm tuh.. Namun utk meluahkan.. Insya Allah tidak! Dr ptg smlm membawak ke pagi agaknye mmg nasib tertulis begini... Nak abaikan? tak boleh... Kene hadap... Duhai hati, bersabarlah...

Penat.. semua orang penat... penat tak boleh dijadikan alasan... sejak cuping telinga aku mendengar luahan itu, aku memasang azam tekad utk tidak memberi sebarang alasan lagi.. aku cube buat seperti yang dikehendaki... biarlah walau aku tahu badan juga memerlukan rehat yang secukupnye... tapi takpe la... aku mencuba utk tidak mengeluarkan sepatahpun alasan dari bibirku lagi... semua yang terjadi sudah suratan... mahu atau tidak itu sudah dibukukan.. cume menunggu waktu untuk dipaparkan... aku tidak mahu menuding ke arah sesiapapun kerana segala kekurangan itu hadir bermula dari diri sendiri.... betapa kurang cerdiknye aku menggunakan otak kurniaan Allah sebaiknya menyebabkan aku berada dalam 'zon' ini...

Tuhan.. jika benar itu, aku merelakan..

p/s: Aku tidak kuat...