May 13, 2013

Lelap lah wahai mata... haish..

Bismillah...

Agak lame menyepi dr menaip kisah kasih aku dan dia di cni... dan sebenarnye adalah benar melainkan yang benar semata-mata aku tidak mempunyai ruang dan peluang juga tidak berkesempatan utk mengadap pc lame-lame oleh kerana byk kekangan la cik mek oit!

Mata aku sangat degil malam nie... Mata aku baru habis menerjah juga menjelajah ke blog-blog on9 yang menjual persalinan bayi dan juga kids... aduhai semua lawa-lawa... duit dlm wallet aku pn lawa jugak... agak tidak sabar menanti payday mgu depan...

Utk ingatan bersama May18 nti aku ade exam... entah ape aku nk tenyeh kt OMR form tuh pn aku blm tau ape soklan yg derg nk bg kt aku.. Tidak dinafikan aku sgt-sgt berharap rezeki aku murah thn 2013 sempena kehadiran Nuha Tihani yg sgt mcm2 nie... cium geram ckit sbb asal mlm jek mmg celah ketiak ibu adlh posisi paling selesa buat si cemotet nih... moga exam ini membuka pintu rezeki yg lebih luas utk si cemotet dan juga seisi keluargaku...

Utk ingatan bersama juga May20 checkup date Dya Inas @ Hosp Kajang for HB Type E Beta Thalasemia Trait... Dya dh di diagnose... tgk result Inas pulak... detik hati aku rase Inas bebas penyakit nie... Otak aku pikir pun yer jugak sbb last cek-up Feb lepas Peads ade amik sample darah Inas then die ckp if HB Inas below 9, derg akn inform same day... otherwise just tgk result on next cek-up date la... boleh pakai jugak teori otak aku tuh... apepun tgk la result on May20 nti...

Jugak utk ingatan lg on May28 aku ade intebiu... jwtn nie up ckit dr kerjaya aku skang... intebiu utk post nie aku rase lps kelahiran Dya 5 thn lps aku rase dh masuk kali ke-5 panggil intebiu... tp mungkin blm rezeki aku or yg lebih tepat lg Allah testing aku lagi dan lagi... cube klu Allah tak testing aku, mungkin aku hover/riak dll seangkatan dgnnye sbb sekali intebiu jer dh success... jadi, aku sgt positif bilemane dh lebih 3-4x intebiu tp x sangku2 pn post tuh, aku anggap itu bukan rezeki aku lagi... positif!

Jadi aku pikir penghujung bulan May ni adlh momen-momen bertuah aku... Hrpn sgt besar jika ini la ujian dan rezeki yang telah dijanjikan Allah kepadaku, alangkah gumbira dan syukur alhamdulillah...

Jadi duhai mata, badan aku terasa lelah walaupun petang tadi membawa Dya Inas si cemotet menghirup udara petang di singpul (swimming pool) Putrajaya, x de la penat mane pn... mengade je lebih... marila beradu... esok nk bgn awal siapkan bekpes incik suami... jom!