June 27, 2013

3 bulan selepas kelahiran Tihani...

Bismillah... hah... x abis lg?? entri ni update psl aku plak... ibu Dya, ibu Inas 'n ibu Tihani... dh 3 ank aku... ramaikan? potensi menambah ank lg adlh sgt tinggi kebarangkalian die... kahkah.. subur jek... anytime!! hihi..

Penat time Dya n Inas masih lg terbawak2 smp Tihani... kelahiran Tihani membuka mata aku celik seluas-luasnye... pengalaman dok spital 3mgu... Tihani dikeluarkan pd mgu 36 kandungan... dll yg menyusul 1per1...muhasabah diri... dimama silap x penting... cepat perbetul yg utama... fuhh...

Sblm ni aku sgt ghairah menaip psl set berpantang yg aku idam tp hanya dlm mimpi jer la yg rasenye... hahaha... TQ byk2 mak sbb bg free Set Bersalin HPA... masih ade lg ubt2 tuh sume masih blm abis.. biase la aku ntah nape x brp nk igt nk telan jamu2 HPA tuh... mknsemut byk nie... yg akar2 kayu tuh pn x usik lg... time Tihani kluar tuh kecik so xde la aku beria nk rebus air pahit2 tuh sbb kesian dgn cemotet... ni cemotet dh jd cemotet bambam boleh kot aku minum... rajin dgn malas je yg sujke berperang dgn aku skang nie... haish... sila la dtg mood rajin dlm diri oit!! yg cpt abis is minyak bayi... aku suke urut cemotet dgn minyak berubat Nona Roguy hat kaler purple campur dgn minyak bayi HPA... mmg bau ubt la.. bau bdk kampung mcm aku... hasil tgn aku menguli cemotet yg die dh jd bambam skang nie... nk dukung lame2 pn lenguh weh..

Baju2 kurung pahang aku semua sendat tang nenen n pinggul.. acaner tuh? yg bleh sarung kompem2 bj krg biase n jubah... dlm almari aku mmg byk bj krg phg... acaner tuh? nk beli bru, ongkos x brp stabil... nk beli yg murah sgt kang, x kenan dek mate plak... ulang je la bj yg ade dlu.. nti dh ade lebih bleh la mate aku melilau 'n grab bj idaman.. kdg2 aku jaki jek tgk org tiap2 bln beli kain buat bj... aku jugak yg 2 bln or 3 bln skli atleast ade jugak dpt membeli utk dri sndri.. tp aku?? dugaan... Allah lebih mengetahui ape yg terbaik utk aku... sabarlah wahai hati... aku tahu hatimu wahai hati... jgan terlalu mengikut nalurimu... aku juga kepingin tp aku perlu dahulukan yg perlu didahulukan... maafkan aku wahai hati...

Berat badan masih kekal 52kg... mgkin akan berkurangan dgn cpt akibat kepenatan melampau bile dh start keje nie... aku mmg nk menari ubat kuat utk mengekalkan tenaga harimau.... ubat tuh mestilah bertahan sehingga 20jam sekurang-kurangnye... sbb nye mulai skang aku kene hadkan jumlah jam tido (4jam jer cukup kot ek) utk menyudahkan hal2 lain seharian sebagai isteri, ibu, anak, khalifah dibumi Allah, menantu, pekerja, ape lg? aku cube ah... korg support aku tau.. aku sungguh2 nie.. xmo main2.. sungguh!

Stop dlu la... misi mengepam bermula... jap lg aku curik time utk citer sambung ep HPJ admitted tuh eh...

p/s:



3 bulan menjadi surirumah sepenuhmasa pn rumah sepah sana sini... ape nk jadi yer?? kagum dgn mak aku.. ank ramai tp umh kemas.. aku?? ntah la... aku x kemas ke? aku dok saje ke? aku berpantang sgt ke? aku malas ke? aku 'n aku 'n aku 'n aku... semua aku...  mungkin kot... penuhi kehendak diri sndri dlu.. yg lain buat ala-ala jer... hempuk la sume... xpe.. aku tadah.. tgn ade 2 je kot... time pn same 24 jam... begitu jugak yg lain2...