August 19, 2013

EP 1 ~ Salam Lebaran 2013...

Bismillah...

Ape yg nk di share yek? Hr ni 12 Syawal.... Rabu lps aku dh start keje dh pn... ikut ati hr Isnin dh nk keje tp dh taska bebudak ni tutup smp Selasa, alang2 aku amik off 2 hr tuh... last week mmg jln aku yg punye sbb sekolah pn cuti lg... kluar rumah 7.15 am pn smpt punch sblm kul 8am... success kn aku?

Sbb title bunyik gitu jd kene la aku cite psl raye... Spt sedia maklum thn ni giliran berhari beraya @ my hometown.. tanah tumpah darahku... sbb nak sambut merdeka, jd ayat kene patriotik.... x bleh blah! Plan utk bergerak pulang berhari beraya pd Rabu 7hb... senang cite la ptg raye gerak... name pn plan.. hr tuh aku dh start cuti sbb nk buat kueh semperit kegemaran incik suami... anak dh berderet ni semua bende mcm x brp nk siap... lipat baju half way.. basuh bj same jugak... mengemas ape tah lg... kene akui aku mmg x cekap urus rumah.. pd aku klu nk kemas yg perfect kene buat time bebudak xde kt umh... tgal cemotet je aku rase bley nk mengemop... sbb anak2 dara aku x reti duduk setempat... tp kan mak aku ckp time weol adik beradik kecik2 dlu die buat keje rumah spt mendobi dll semua time weol dh beradu... tp mslh yg aku hadapi ialah time bebudak dh beradu, mate aku pn same2 kuyu dan layu... aduh.... until now incik suami membebel kt telinge psl nie... aku buat ape? buat la yg mane dan... jd klu 3 perkara yg pending klu dpt settle 2 perkara kire ok la kan... aku sebolehnye xmo cipta ape2 alasan dlu melalui rutin sbg isteri, ibu, amah, bantal peluk, tukang masak, tukang cuci dsb sbb di pihak 1 lg pn same2 keje dan same2 penat... jd aku cube dan masih mencube jd spt suri rumah dan suri hati idaman suami... cayok!!

Klu cite je melalut.. klu melalut je cite psl yg x sudah2... name pn lumrah.. ahaks! so pg Rabu tuh menjadilah semperit idaman incik suami... pose thn ni aku miss 2 hr sbb demam... bkn sbb menstrual yer.. sbb blm hadir lg peristiwa berdarah sejak kelahiran bambam... jd kene ganti 2 hari... bile nk buat tuh?

Blm smpt semperit abis di bakor si bambam melalak... aish nape plak melalak lain mcm je nih? asek melekap kt badan aku je nie? x tau lg nape sbb bile dukung sambil ulek2 mayang die diam smp la die tertidor... incik suami ckp nk gerak lps Zohor... huh.. x bley pakai btul janji tuh... klu tau nk gerak maghrib dh tentu aku siap buat sejenis lg kueh... tghari tuh aku dh siap packing semua brg.... tp ye la dgn peel bambam ntah don't know y die melalak... dgn pantas mengemas brg n sambil buat kueh time bambam berdengkur... lelah jap naik trun tangga... then keuh lg 2 loyang kecik xdan nk bakor sbb bambam dh bgn melalak.. nasib beg dh abis kemas... blik kampung gue kan haruslah lengkap! eh?

Dya Inas lunch nasik putih dgn telur goreng butter... buat mcm sramble tuh... melantak pulak derg tuh... nasik 1 pot kecik licin utk 2 org toddler... dh kemas2 dapur... lap2 ckit... tgu incik suami blik... nanti tunggu nanti tunggu jenuh la menjawab soklan Dya bile ayah die nk balik... Dya dh sabo nk blik Ktn To'ki katenye... rimas plak aku dgn bdk bambam ni melekap xmo lps... aku rase darah dh melantun naik kepale... berdenyut! ala jgn la sampai aku kene batalkan pose hr akhir nie... dgn Atok Opah nk kirim lauk.. kol 3-4x... kul 5 bru incik suami smp umah... die dh sakit kepale lame sgt tgu kt bengkel utk buat radiator n brek depan... serabut nk mandi n siap2, 1 beg bj Dya tertinggal... sedar tertinggal bile dh smp Kuantan... blurrrrrr... smp pn dh kul 12tgmlm... weol pn gegas la ke bandor.. kt Tmn Kerang ade jual2 kan... kopak la utk 4-5psg bj Dya tmsk bj kurung... beg tuh bile aku igt2 blik die 2 beradik main beg tuh... Ahad lps blik umh mmg beg tuh ade di sebalik sliding door... kan... time gegas nk cri bj Dya tuh aku ajak si gemuk sbb aku tau klu aku sorg je mmg la aku di ceramah free kan oleh MIA... so slmt la mood aku x terjejas sbb xde ceramah khas itu... hihi...

Bj krg sepsg.. dress 1, skiny jeans 1, legging murah 3, bj jln 3.. yg xde adlh spender... hah mane nk cri? esok la pegi cri kt Giant... kesian Dya... pengalaman hidup... yg Inas plak sbb asek2 amik bj kakak Dya... terkeluar la dr mulut budak kerinting tuh 'asek bj kakak je, bj adik?'... hadoii... mulut tecik adik Inas ni buat aku geram spjg kt bazaar tuh... xpe la dik... ayah beli bj upin ipin adik punye... seronok la walaupn dpt 1 jer pn... hukhuk... bambam dlm dukungan aku tido x berkutik... diam sepanjang kami bersopink... pukul 2 lebey smp umah.... bermula episod bambam meragam di hari raye...