January 07, 2013

Hidup mesti ceria...

Bismillah... nk tye ni uols kt umh cite ape ek dgn yg tersyg? sbb aku ni cam xde cite nk sembang dgn suami... smpai die dh jelak dgr cite psl opis aku... tp die x penah tau nape aku suke cite bab opis.... so bermula mlm td aku dh diam... bisu... malas nk sembang... dh x suke dgn aku sembang baik aku diam jer... aku teruk kot... smlm jugak suami bunyik psl nape aku x buat research psl Tadika Perpaduan... die ckp aku x alert.. teruk kan aku?.. pasrah je la... aku dh mls nk argue... sbb ahli keluarga akan bertambah so kene buat penjimatan la sikit... yuran taska pn dh naik RM50 seorg so.. lau Dya, Inas n baby nti dh jadi RM670... agak besar total itu... FYi, aku mmg mals nk pk pasal kesempitan sbb klu dipikir sgt boleh ke nk menambah?? so xyah pk.. tp bile ade org tukang pk dlm rumah nti aku la bahan kene bebel nti... sbb tu la aku mls nk pk... klu xde aku buat pekak jer... org lain bukan tau kite sempit ke hape... tau kene ikut tuntutan naluri derg jer... aku pasrah lg... smp bile2 pn aku akan pasrah.... jgn tye kenape... mmg aku pasrah...

Kdg2 aku rindu kampung halaman tp mcm yg penah aku ckp dlu kesukaran utk jadi agenda bulanan spt dlu time Dya masih baby... dlm bwh 2 thn... lps itu xde lg setiap bulan... malah baliknye hanya bile ade kenduri atau majlis... itu pn tgk la dpt ke x sbb sll majlis org kwen akan berlawanan la dgn the other side.... sbb klu nk blik skang nie kene bersebab... klu x bersebab jadi agak sukar... sedih kan beb? kdg2 aku dengki dgn org yg sll kluar menghabiskan masa dgn suami n anak2.. tp aku boleh dibilang dgn jari... agenda tetap tuh tak yah mention la kt cni... semua dh tau... aku kesian dgn diri sendri... aku ade rancang nk balik kampung dlm hjg bulan nie... dh usul pn pd ketua deligasi tp... keesokkannye aku kompemkan hari utk bercuti yg bakal kami ambil nti... alih2 hari yg nk cuti tuh ketua nk bwk dya jmpe doktor... aku yg sengal nie ckp la yg next app Dya kt Hosp Kajang 13.2.13 kan?.. haah tp abg nk bwk dya jmpe Dr Thomas... aku pn... 'oooo...' pasrah lg... xpe la... ikut je la.. demi kebaikan bersama...

Aku tak penah salahkan org lain... sbb yg buruk dtg dr dri sndri... klu kite tuding org sbb satu2 kesalahan tp sebenarnye aku la yg bw masalah besar itu... yeah.. istiqomah aku dlm nk berubah menjadi lebih baik dr sebelum ini sgt slow n steady... mak aku ckp klu nk buat keje runah kene tgu ank2 tdo bru boleh buat keje... kuat ke aku nk kurangkan jam tuk tidor n rehat? tak boleh.. mmg aku sgt syg jam tidor aku tp... cube la... mane tau rumah kembali ceria spt dlu...

Time kewangan kukuh last 2-3 bln lps ade la aku bunyik nk buat itu n ini... last2 dh nipis betul dh skang... ketua deligasi tak tau lg nie... kang dh tau sure aku kene fire lg... dh ready dh telinge nie.. tgu time jer...

p/s : adalah lebih baik aku cari name utk adik Inas drp asek melelh je air mate nie... haish.... hrm...