February 18, 2013

Bakal Menu berpantang saya!

Bismillah... new Monday! eh... tummy going 31st wks on Weds! blasah la grammar x hape2 aku tuh... nk taip omputeh jugak kan... hihihi... hari ni peg ramai yg bercuti sbb check up perut, el ade kematian, kursus dll... yg ado cume big bos n 3 konco2 yg tegak depan pintu bilik bog bos... hehehe... aku termasuk jugak dlm 3 tuh... so mood ade mari utk main mesin taip today... bakal share spt title di atas...

Entri sebelum ni aku share pasal 5 cara Nabi Adam merawat Hawa semasa berpantang (Selepas kelahiran)... jadi hati ni tetibe menjadi kuat utk cube berpantang cara ini... sebelum ni mmg aku sgt gelepor udang panas nk set Tanamera yg rm360 tuh... n now tidak kemaruk lg nk dapatkan set yg mahal tuh walaupun klu di kompol2 duit bonus aku boleh je nk beli... tp aku byk lg tuntutan lain yg wajib kene selesai, dengan gigih aku buat pemerhatian, survey dan carian maklumat...

Jadinya menu pertama yg aku perlu adakan dlm rumah adalah 4 jenis barang :-
1) Buah Kurma/Tin
2) Susu Kambing
3) Madu
4) Habbatus Sauda'

Khasiat2 tentang bahan di atas akan aku share dalam next entri secara pukal hari ni jugak klu diberi kesempatan dan peluang keemasan sementara bos-bos kecik takde kt opis... hehehe...







Set ni mencecah seratusan juga .. akan tetapi dapat banyak pahala sebab mengikut sunnah Rasulullah SAW.. Aku x igt dh camne rase buah tin.. lps ni kene beli la selang seli dgn kurma... buahan kering ni kt kiosk shopping mall ade jual tp sedikit mahal la.. adat la kt KL ni mane ade murah kecuali makan.. hehe

Aku mmg suke kurma jenis cam gambo yg aku upload nie... ntah ape name.. x rajin pulak aku nk survey name die ape... tp yg pasti aku suke... until now ade lg... mkn tp sll lupe... bwk tonggok depan atas meje keje pn boleh baut2 x nmpk nk telan sebijik 2... ape daa...

Madu - madu tuh incik somi beli kt Pusat Perubatan Darul Syifa', Bangi... derang ade jual.. RM20 sebotol... mcm kurma jugak, ingat minum, x igt, terperuk la.. Masih ade lg... klu abis dh tau kt mane nk cari... Saje aku publish Madu Tayyibah sbb teruja tp tgk rege mcm nk tercekik tulang ikan pari tekak aku lebih baik aku beli kt Darul Syifa' je... in shaa Allah la yakin ia asli... Tp utk org ada-ada boleh la dapatkan madu tayyibah.. x silap utk 1 kg ~ 2 botol rm120.. hahhh...

Habbatus Sauda' - Weol sefamily baru nk mangamalkan minum Habbatus Sauda' Al-wafi.. beli kt toko jamu.. mane lg nk cari produk gini... sebotol rm12... ni pn belum habis lg... sedap.. Inas suke! Dya pn same... jadi incik somi sll buat 1 mug kecik... i tompang seteguk 2... hehe.. malas ya Rabbi preggy mom nie...

So yg terakhir adalah Susu Kambing... belum beli lg... harge dlm RM40 eh sekotal... jadi member boleh tahan jugak rm230 beserta kit bag + susu kambing 7 kotak... hrmm... otak bisnes je aku nie.. tp  xde kudrat yg kuat nk tahan mate utk berbisnes... jadi muktamad beli utk pantang dlu... now pn dh boleh ade sbb preggy mom pn bagus minum... tp yer la... belum sampai kt toko jamu lg... tgu la gaji mgu depan... beli sekali harung dgn brg dapur... nk beranak pn dh nk time jugak...

Sekian, menu berpantang aku... jamu ?? ade 2-3 pilihan tp belum nk upload lg... jadinye.. aku lapo sbb tghari blm mkn... nk cari rojak mee kt bgnn imigresen... selamat mencube yer!

p/s : smlm incik some kluar soklan.. 'ibu, beg awak x ready lg ke nk letak dlm kete?' hehehe... bj bdk kenit pn blm basuh lg... nti la... asek nti jer nti dh x sedor beranak terus... prepare ape pn x... teruknye!!!