February 08, 2013

Masih Mencari... Belum Temui...

Bismillah... mcm sengal entri pepagi Jumaat nie.. mgkin sbb x brp cukup tido kot.. hehehe... cite basi je yg penuh dlm vlog best aku nie... hrmm... esok dh Sabtu n cuti melanjut smp hari Selasa sbb CNY... lamenye... nk pegi mane yer?? Xde tujuan.. mgkin esok si ayah nk bw ank2 ke KLCC .. pegi Petrosains jer pn... teringin gak nk menipiskan wallet tp kang dok pk takut xdan smp gaji bln 2... lmbt lg 25hb... skang pn dok maintain mkn n minyak kete tol n emergency... saving pn xdop... guane tuh? pelan2 yer.. akan ade la rezeki tuh... in shaa Allah... Allah tau ape yg terbaik... yakin !

Entri masih berkisar pasal ubatan berpantangan nanti... list dh 2-3 m/s mcm sume nk beli tp pk2 kang beli semua lg mahal pulak dr set... so aku pn dh byk slash ubatan yg x brp perlu..  kt Mydin pn ade yg jual loose mcm pilis n param... so dh boleh beli ckit... eh kt mane aku smpan newborn baby checklist hah?? rase dh print out last 2-3 month?? hrmm xpe... byk lg yg belum ready neh... now nk beli CD utk Inas... cerita mcm nk jimat sgt aku nie kan?? sbb ape terpk nk pakai... hehehe... sbb kt umh aku ade dryer.... 2nd hand.. tp sgt amat la berguna utk aku... siap bsh bj terus masuk dryer... best je jd wife dlm urusan basuh bj... kahkahkah... jadi aku n Hubby dh decide utk pakaikan cd kt Inas n bakal adik Inas... spare utk pegi jln2 jer sebungkus sorg... Dya dh putus pampers tp aku beli jugak sbb kdg2 tgh2 mlm Dya bgn nk kencing tp aku dh tutup sume lampu.. gelap.. jd takut nk g jamban... pakai la pampers... bijak kan Dya... dlm nk putus2 pampers nie masih lg lekat pampers kt Dya... haish...

Jadi kedai yg jual CD yg boleh beli runcit2 dh jumpe area Setapak, KL.. tp kedai Cine la... kire paling murah yg aku dh buat survey... ade je Melayu jual kt net murat tp kene la ikut syariat die... cth 5 pcs bru dpt murah... tp postage lg nk kene kire jd aku dh xmo kire bab postage walaupn rm10.. wey 10 hengget tuh lps aku mkn sehari dgn bdk2... bukan jimat tp mcm dh xtau nk mkn ape... kdg2 aku sarap kueh jer pg2... sedap jugak cari kueh2 tradisi... nk buat boleh tp kene la rajin... kuangkuang.. resepi byk salin jer tp buat bru la skli 2... alasan!

Pagi td ade bacaan Yaasin kt surau ofis... dh nekad nk pegi event keagamaan kt surau ofis.. ilmu agama aku mmg cetek... now br nk start blaja ngaji dgn Hubby... Syukur pd Allah jodohkan aku dgn Hubby wlpn memule aku tgk cam x brp nk alim tp Hubby tau ngaji... sedap ngaji... best2... tp die xmo ngaja bdk2 or ank2 jiran ngaji sbb die ckp didikan agama utk ank2 adalah tanggungjawab ibubapa mereka... so parents! wlpn kite dh anta ank2 kite g taski ker g fardhu ain, sbnrnye parents adalah guru terbaik utk ank2... hah... aku kene tembak lg... tp aku terima sbb aku pn nk blaja same2 dgn ank2... kire masuk ngaji blik... best kan?

Entri aku mmg membosankan sbb x diselangi gambo... aku x reti la nk amik2 gambo nie... camere pn cap ayam tp syukur ade drp org yg xde lgsg... insaf! mslhnye card reader aku xtau mane letak... haish... belum tua tp byk x igt semua bende.. teruk!

Mcm biase entri rojak dr aku.. terase nk menulis n ni la hasilnye...

p/s: ade je gambo bdk2 dlm hp nie tp card reader ntah ke mane.. nti2 aku cari... now nk mentelaah brg2 pantang... or tghari nti aku serbu Mydin.. hehehe...