February 20, 2013

Kemaruknye Update Blog!! Argghhh!!!

Mcm xde keje pulak... hahahhaa... gelak yg sgt besar... keje belambak tp rutin la... so nie dh release ckit.. boleh la blogwalking.... siri penjelajahan bermula dgn web jual CD, jual jamu, jual  mesin jahit... asek jual jer.. mau kopak wallet aku...

Kedai jual CD dh jmpe area Setapak.. so lau beli online kene beli rm100 above bru dpt free delivery... disebabkan tiap2 mgu menjenguk PIL di Taman Melati Kaw. 8, jadinye boleh la aku pegi kedai tuh .. pilih sndri design ape yg nk... proses tawar menawar pn jelas bile dh face to face... lg 1 perkara, boleh la aku beli secara runcit cthnye beli 2 pcs dlu ker or whatever la... janji xde kasar sgt blanje blnan aku anak beranak... settle 1 perkara...

Almost done persediaan sesi berpantangan.. Brg dh list cume perlu dapatkan secara berperingkat jugak la kan... hehehe... jadinye tmpt yg wajib dikunjungi utk meng'ada'kan keperluan berpantang adalah Mydin dan toko jamu... settle yg ke-2...

Kenape tetibe nk beli mesin jahit pulak nie? Hrmm.. teringin plak nk jahit bj sndri.... tp x reti nk potong kain.. kang silap bazir kain pulak... last year baju raye ank2 aku kerat n jahit sndri.. mesin jahit ehsan dr opismate kak anis... 1st try n now bj Dya yg aku jahit tuh dh x muat... dh kecik... kain koten tuh mgkin x mengembang spt yg aku jangkakan.... Inas je boleh pakai lg... jadinye.... misi bercuti utk pantang adalah 3 bln so after pantang ingat nk jahit la bj raye utk 3 beradik nie... mesin yg biase pn ok yer x... ade la nk beli yg ribu-ribuan... mesin Singer pn boleh jahit bj ape... mak aku punye setia dgn jenama tuh smp ade 4 biji la termasuk mesin jahit tepi kaw... cume lau aku dh master nti nk la aku mintak mesin jahit tepi tuh utk aku buat kraf2... buku kraf ade 2 biji yg 10 thn dlu aku beli tp blm penah try nk buat kraf dlm tuh... kraf pn dh outdated... jadinye.... hobi membace novel akan beralih ke menjahit aku rase... sbb dh tua kot... mcm x brp nk feel bace novel cintan cintun... nk pinjam kt kwn opis lame pn tak pegi2 lg jmpe si Adriza... alahan za nti la kelapangan n kete ade dgn aku boleh la aku amik ko kite lepaking kt tepi tasik mkn cucur udang Umai Cafe... hehehe...

Harapan agar kenaikan elaun utk penjawat awam yg akan diumumkan pada 27hb nie klui x silap encik somi mentioned... boleh la aku beli mesin jahit secara ansuran... sekian!

p/s : ade ke mase nk menjahit tu?