July 24, 2013

HOBI ~ Teduhan Kasih

Bismillah...

Telah muncul habuk yg halus kt vlog manje aku nie... so ari ni timbul kerajinan ckit sbb 'kucing besar' x masuk opis.. yeah... klu esok 'big cat' xde adalah lg bagus... mood nk berderat kt Jln TAR berlegar je dlm otak aku nie... ade hikmah tuh...

Mgkin ramai yg xtau yg aku mmg addict dgn novel cintun... sejak keje 10 thn dlu mmg la aku hantu mentelaah novel mcm nk jwb pekse... ade juga buat koleksi peribadi.. tp ntah ramai tgn yg menbace, ntah kemane pegi novel2 aku... yg ade now tgal 7-8 bijik tersusun kt cubicle...

Aku bru jap abis khatam novel Teduhan Kasih... sbb selok sgt dgn adp... x dpt beli, pinjam bace hat kwn punye pn jadila... die beli on9 dgn fanclub adp... eh eh pg td aku tertengok Akustika Ramadhan kul 4.30am... ade adp la... tetibe mate segar bugar tgk adp yg x brp minit pn tuh... hero hindustan btul... ok ok.. jgn selok sgt... haish..

Mule tertengok lakonan adp bermula dgn drama Sehangat Asmara... Novel ni aku dh bace lebih 5-6 thn dlu kot.. tu pn pinjam jugak... sbb x brp nk minat penulis Aisya Sofea... Novelis peberet aku Shamsiah Mohd Nor (Tangisan Bulan Madu), Norhayati Ibrahim, Fauziah Ashari (Ombak Rindu)... Sayang betul time Rosyam Nor buat drama TBM tuh aku x follow sbb x minat Izani... hehe... cik Rita tu aku suke... TBM ni ade 4 buku... semua aku beli... tp 1 pn xde kt tgn.. x tau dh kt tgn sape... OR pn aku beli semua juga... pn mcm tuh juga.. hilang... aku pn pelik... yp pasti mmg ade yg pnjm tp x reti nk pulang kt tuan punye... xpe la.. xde rezeki aku... novel Norhayati Ibrahim hampir semua aku beli... tersusun kt cubicle... nasib jugak yg pnjm reti memulang.... igt nti nk buat rak dlm blik boh bk2 ni.. tp bg ke incik suami nti aku nk beli rak tp susun novel... klu beli buku agama harus die cargas readykan rak... jd aku kompol la kt opis dlu... nti dh cukup saving br aku beli sndri... bukan nk beli mcm rak library nye pn... tp lau dpt cam rumah org ada-ada yg ade bilik bacaan tuh pn best jugak... ha ah.. dreaming la cik kak oi...

Disebabkan anak dh 3... jd kesempatan utk hobi ni dilakukan kt opis... incik suami x tau... n x kacau family time kt umah...

Aku x reti nk nk cite balik ape yg aku bace.. cume aku suke amik pengajaran dlm setiap novel... xde nk buat praktikal dlm dunia realiti pn... dh name pn hobi.. jd hobi adlh utk kepuasan dri sndri...

ok beb... mate sgt kuyu... tp next entri ni aku nk share 1 puisi...

p/s : berteduhlah kekasihku...