July 11, 2013

Salam Ramadhan Kareem...

Bismillah..

Day 2 of fasting.. hehe.. happy? Yup! Sgt happy dpt bersahur n berbuka puasa hari pertama berpuasa bersama mak abah, angah familia, Epu, Anco n Gemuk.. Meriah rumah kami smlm... x jangka semeriah itu.. Sbb x well plan jd familia x complete.. A.mie familia, Kakak n hubby juga Aja familia xdpt join... xpe lah.. next week kite plan buka pose kt umh A.mie.. sure mak abah x dpt dtg lg sbb asek naik KL je mau kopak derg.. hehehe... so tgk jugak sume famili members bley join ke x.. buat wiken xde alasan x dpt.. ye x?

Mak abah smp kul 11 lebey dgn Epu n Gemuk... tgu si Gemuk abis klas bru gerak dtg umh aku.. Gemuk study kt KLMU.. Epu plak Mak Abah pick up die kt Temerloh.. Epu keje TNB kt ctu... kebetulan die off so die nk ikut.. best!! aku x sgke ramai yg sudi nk join buke pose smlm.. klu ramai lg yg dpt dtg; Atok Opah MakNgah msti lg gamat! next time k...

Bersahur lauk gulai ayam kampung yg mak bwk dr Kuantan... Ayam black pepper hubby's stail.. dll yg telah dilicinkan semua...

Berbuka smlm menu die selar singgang, ayam goreng, kailan ikan masin, pajeri nenas, gulai ayam kampung mak simpan utk angah, kerang rebus, sambal kering ikan bilis, nenas sarawak, lepat pisang, karipap, kuih koci, air soya, kopi O kaw... byk jugak... sume dok bersila dpn tv... tuan rumah mkn kendian sbb nasik x cukup.. kene masak lg... aku msk cukup utk sahur nti... best!

Lepas berbuka ingt nk terawih same2.. dh Epu plak alih2 kene keje plak kul 11 mlm... dh mencicit plak To'ki bwk kete smp Temerloh.. then Epu ckp lewat ckit pn xpe sbb kwn die la ade hal xleh xde org nk ganti shif die... so kene keje smp kul 4 ptg nie.. sawan ke hape?? xpe la bujang lg pn... around kul 9 To'ki Nenek Epu n Gemuk grak.. Gemuk blik hostel die kt Danau Kota... best la ko eh asek cuci wallet kt situ... tetibe aku terimbau zaman riang remaja dlu... bile la brader bengkel ni nk siapkan skuter aku... nk carut bleh x?

Angah familia gerak kul 10 lebeh.. tu pn si Danish nk ajk daddy n mummy die blik pg esok... eh x skolah ke bdk nie? Inas Dya main x hengat.. yg last skli gerak , Anco.. blik Senawang... lps 20 minit Angah jln.. Anco msg aku die smp kul 11.45pm... bleh thn la..

Time sahur td aku kol Nenek.. die ckp smp Kuantan kul 2.30am... bleh thn la mate To'ki dlm usia 63 thn bleh drive jauh2...

Beb, aku nk sambung novel si Gemuk ni bg aku smlm.. One Day You'll Be Mine... best!

p/s : sambil nk cari resepi pecal buat sang suami...